Tarptautinis krovinių gabenimas būtų komplikuotas, jeigu ne incoterms. Tai sąlygos, kurios apibrėžia, kaip vyks krovinio gabenimas, kas iš kur pasiims krovinį. Tai svarbu, kuomet tokiame procese dalyvauja ne viena kompanija. Juk įvairią produkciją perka didelės ir mažos kompanijos ir jos yra priverstos bendrauti ir derėtis dėl įvairių sąlygų su gamintojais. Kad šis procesas būtų paprastesnis buvo sugalvotos incoterms sąlygos. Šių sąlygų dėka yra aiškiai aprašomos įvairios galimos situacijos. Tarkime, kad produktą pristato gamintojas į muitinės sandėlius, o toliau gabenimu rūpinasi pirkėjas. Arba, kad pardavėjas tik parduoda produkciją, o visu transporto procesu turi pasirūpinti pirkėjas. Vos kelių raidžių kodu yra nustatomos sąlygos ir visi proceso dalyviai puikiai supranta kas ką turės daryti. Tai ypač aktualu, kuomet gabenama iš skirtingų kontinentų, skiriasi kalba, įstatymai ir t.t. Incoterms sąlygos palengvina visą procesą. Net ir gabenant krovinius vietinėje rinkoje, kartais yra naudojami šie kodai. Sutartyje įrašius atitinkamas raides visi žino, kas ką darys. Aišku, dažniausiai incoterms sąlygos naudojamos tarptautiniame krovinių gabenime. Taigi, ar jūsų transporto bendrovė žino, ką reiškia incoterms sąlygos? Prieš užsisakant krovinių gabenimo paslaugas rekomenduojame pasikalbėti su transporto kompanijos atstovu ir pasiteirauti ar jie gabena krovinius pagal vieną ar kitą kodą. Taip jūs per kelias minutes sužinosite ar bendraujate su patyrusiais specialistais, kurie iš tiesų dirba tarptautinėje rinkoje.
Muitinės tarpininkavimo paslaugos ir Incoterms
Jeigu gabenate krovinius tarptautiniais maršrutais, tuomet tikrai susidursite ir su muitinės dokumentų tvarkymų. Reikėtų iš anksto žinoti, kad muitinės dokumentų tvarkymas Lietuvoje ir tarkim Rusijoje, Azijoje gana stipriai skiriasi. Kiekviena valstybė turi specifinių įstatymų, kurių reikia laikytis gabenant krovinius. Taigi, kuomet gabensite krovinius tarptautiniais maršrutais pasirūpinkite, kad pardavėjas ar jūsų transporto bendrovė atliktų visų dokumentų tvarkymą. Tie, kas ne pirmus metus dirba su minėtais regionais, gerai išmano, kaip reikia viską tinkamai užpildyti, kad nebūtų gaištamas papildomas laikas.
Kiek gali kainuoti tarptautinis krovinio pervežimas?
Viskas priklausys nuo tų pačių incoterms sąlygų. Kas ir iki kur gabens krovinį? Kas tvarkys atitinkamus dokumentus? Skaičiuojant pervežimo kainą kiekvienos transporto bendrovės atstovas pasidomės jūsų apie minėtas sąlygas. Juk svarbu, kas užsiims visų taip nemėgstamu “popierizmu”. Aišku, tos įmonės, kurios turi specializuotus vidinius padalinius ir daug specialistų, kurie išmano tarptautinius įstatymus mielai imsis jūsų krovinių gabenimo. Pagrindas, tik rasti tokią patyrusią transporto kompaniją.